311_BleskovejPodrs napsal/a:
Tam budeme mít něco lepšího než SpitMkV proti 190A4?
Tak A-20ky tam mít taky budete a taky nemusíte zbytečně stoupat
To je fakt...jinak výška útoku byla stanovena již na začátku počátečním briefingem, předpokládám že Rampa vycházel z nějakých podkladů této reálné události? To je spíš otázka na něj, mě jako veliteli bombardérů byla dána výška pro útok, cíl a určení trasy, která poté byla změněna tak jak byla...
Mohu se zeptat, kompletní německý rozkaz zněl jak? Co bylo vaším úkolem? Rozumějme, ptám se, jestli jste měli nějaké obsáhlejší instrukce než vymezenou oblast hlídkování a letiště startu, protože německé rozkazy jsem viděl jen v první vlákně co postoval Fučida...byly i nějaké další, upřesňující?
311_BleskovejPodrs napsal/a:
To je fakt...jinak výška útoku byla stanovena již na začátku počátečním briefingem, předpokládám že Rampa vycházel z nějakých podkladů této reálné události? To je spíš otázka na něj, mě jako veliteli bombardérů byla dána výška pro útok, cíl a určení trasy, která poté byla změněna tak jak byla...
nojo, sme jen pěšáci :-D
Není důležité vyhrát, ale přežít.
I když vyhrát je taky fajn.
Obzvlášť, když vyhraju já!
------------ černá 1+-
1stCL_pbarry napsal/a:
No, jedinej rozkaz co sme měli byl hlídkujte nad pobřežím Cherbourge - Le Havre.
...před akcí rozšířený na Cherbourg - Dieppe
To, co jsem postoval na začátku byl skutečně komplet rozkaz, co měli u LW k dispozici. V podstatě jste porušili jedinou věc, kterou jste porušit mohli, protože žádná jiná instrukce nás neprovázela
Příspěvků: 220 Bydliště: Dolní Dunajovice Založen: 07.02.08
Přidán 02/03/2009 19:13
pánové buďte rádi, že jste si polítali nad anglií a francií. Byli tu mezi vámi i piloti, kteří měli několik startů díky záhadné chybě v připojení a následnému kicku ze hry, že viděli jen vlastní letiště a cestu nad kanál a stejně si nestěžují. Znova a znova se připojovali a startovali, aby nenechali ve štychu své kamarády a alespoň trochu okusili tu skvělou atmosféru.
Dle rozkazů jste měli hlídkovat na linii Cherbourg-Le Havre-Dieppe.
Nikde nebylo výslovně řečeno nebo striktně dáno, že na nás musíte narazit a napadnout nás cestou k cíli. Měli jste hlídkovat a v případě kontaktu s nepřítelem svolat posily a napadnout ho.
První chyba z naší strany. Neupozornili jsme Vás o našem přeletu pobřeží u Abbeville, nikoho nás to bohužel nenapadlo. Obecně si myslím že jste měli být více informováni o naší poloze, minimálně již od chvíle kdy jsme vstoupili nad Francii a ne až poté co jste zjistili, že je někde něco pod útokem.
Cestou od cíle zpět domů jsme už letěli ve vaší hlídkové oblasti. Tady jste ale byli v rozporu s rozkazy, protože co jsem koukal na track, tak poté co se v chatovacím řádku objevilo napadení sektoru K1(letiště Evreux), tak se velká část německých hlídek vydala okamžitě přímým kurzem k tomuto sektoru, kde nás už ale nemohli přece najít, protože za tu chvíli než se k sektoru přiblížili muselo být jasné, že se nad cílem nebudeme zdržovat a budeme se stahovat směrem S-SZ (nejbližší kurz nad Anglii), kde ale v tu chvíli nikdo zrovna nehlídkoval. Hlídky měly být vyslány nad kanál a měly se pokusit nás odříznout. Alespoň ty poblíž Le Havru a Dieppe na to měly času dost...
Poté nás východně od Le Havru napadly dva Fw, které nenahlásily naší polohu anebo jejich hlášení zaniklo v radiovém cvrkotu. Stane se. Ale nikdo nehlídkoval už ani mezi Le Havrem a Dieppe, kde by na nás také narazili, jak přelétáme pobřeží Francie.
Další chyba tedy byla na vaší straně. Kdyby totiž Rampa nezničil ten jeden pozemní cíl, tak byste se paradoxně vůbec nedozvěděli že se nacházíme jižně od vás ve vašem týlu a velká část vašich hlídek by se nevydala k Evreux a neprošvihla náš průlet východně kolem Le Havru a západně od Dieppe...
Pár náhod se sešlo dohromady a bylo z toho to co bylo...
Tak zase příště? Nad Anglií? Na Kursk máte IAPáky, ne?
Nechci se už v tom nějak pitvat, ale jedna věc mě na těchto akcích baví a to je ten moment náhody. Pokud by jste chtěli zkonstruovat nějakou velkou melu, tak je to naprosto jednoduché a nemusí se to dělat takhle složitě. My poletíme jih, vy sever a v půlce se střískáme. Ovšem něco takového si můžu dát na DF serveru a asi bych se nezůčastnil. Takových akcí už bylo taky dost a moc lidí to taky neuspokojilo.
A jeden rozpor co se na těch speckách probírá je taky to, jaká míra vlastní iniciativy je povolena. Tady se prostě vydaly rozkazy, my se jimi řídili a od bombrů se nehli, letěli v předepsané výšce a respektovali jsme autora specky. I když se to dalo dělat třeba líp.
Jinak pro Fučiho - Spity letěly do 5km. Stoupali jsme jen chvíli po tom, co jsme zahlídli kontakty vpravo od slunce. Takže jsme byli za celou dobu max. v 6km. Ty jak jsem pochopil jsi letěl z druhé strany, cca v levelu a ty kondenzačky tam byly a rozhodně ne od nás. A že zrovna ty jsi ty bombry neviděl je pro mně taky záhadou. Dělal jsi Kurland a tam se lidi celý den třeba s nepřítelem nepotkali a tady se čertíš, že jste bombry neměli jako na dlani celou dobu, ale jen půlku. Nechápu. Začínám si myslet, že neumíš uznat chybu.
Tak ještě jednou k náhodě Santy mě předběhl o pár minut
Fakt je ten, že tady by stačla vlažná voda, pár omytí a je to v klidu.
Jinak díky za takovouhle akci, pokud si tu "hrajem" na válku, tak je třeba si uvědomit, že tam rozhoduje právě ta náhoda (američani a všichni, kteří ji kladou pod osobní "hrdinství" můžou jít někam) a všechen ten oser kolem. Takže to včerejší podstoupené martyrium (poučka pokud se něco může podělat, tak se to podělá) pro mě není vůbec k zahození, právě naopak, jako dvojka v klous coveru jsem byl před startem celkem přesvědčen, že nedoletím (jak se zdálo bylo pro to spoustu faktorů). Tím spíš když jeden z našeho roje dostal kickanec a letěly jsme ve formaci 3 mašin, kterou nemám rád a do té doby mi nosila smůlu. No a co se stalo, víceméně jsem přežil. Do boje, který měl být ukrutný se dostalo pouze nejvyšší krytí (mimochodem odvedlo svou práci výborně).
Zhodnotil bych to asi takto: chyby tam byly a každý si musí přiznat jakou udělal zrovna on. Kdo s tímto není spokojen na toho důsledně vyplazuji jazyk a dělám dlouhý nos
Pospa napsal/a:
Určitě se tady nejednalo o zničení pozemních cílů páč tam jste trefili kulový
Ano máš pravdu. Za celou akci si přivezl body za zničené pozemní cíle snad jenom Rampa. To ale nebylo záměrem, útočili jsme na hangáry a runwaye a ty byly opravdu poškozeny, Oleg nám za to ale body nechce dát, kurva jedna!
Pospa napsal/a:
Tak proto nechápu tady to vaše bouchání do hrudi.
Ale taky se tu bijeme v řiť, že některé věci nevyšly tak jak měly...
Už se v tom nebudu vrtat, mě se to líbilo, mělo to atmosféru, bombardéry kontakt s něpřítelem zažily, Spity taky a víc než je zdrávo, cíl jsme poškodili, nějaká disca také proběhla, nasraných jedniců tu taky pár je, takže myslím že když se to shrne, že to byla taková povedená, pěkná speciálka
313+strejda Permon = horní krytí
rozdělení na dvě letky,každá po jedný straně svazu
A letka: Macher+OTTO,Nuker+Permon pravá stana
B letka: Santy+Paegas,Nevo+Sheddan levá strana
start po dvojicích,poté stoupání nad místo stetkání
po 5 min kroužení doráží 312,po dalších 5 hlavní svaz
držíme 17-18 000 ft po celou dobu letu k cíli
těsně před útokem bombrů vidíme proti zapadajícímu slunci první doty cca ve 20 000 ft
přilákáni střelbou flaku nám dou první 2 Fw naproti,velím plnej plyn a stoupat proti nim
v momentu průletu Fw nad A letkou je hlavní svaz 3-5 km za mámi a hlásí kurz návratu 355
snažíme se první drzouny navázat na sebe a odtáhnout je víc na západ kurz 300
přilítávaj další,při přeletu pobřeží jich mohlo bejt 6-8 a dál na severovýchod vidíme 6 pisálků/v tu dobu museli bejt přímo nad hlavním svazem/,dostávaj Permona,chvíli na to i Pegyho,tuším Nuker jim oplácí a jeden boiler dolítal,OTTO poškozuje dalšího,Nukera zasahuje přesná dávka,vzápětí ho doráží jinej a zatím co se kochá padajícím spitem pouším mu pár drobných do trupu a křídla,s bílou vlečkou se dekuje
situace je už neudržitelná,v nádržích pár galonů tak to odpískávám a snažíme se zmizet v nízkých roztrhaných mracích
několik bojechtivých Foků nás pronásleduje,jednomu z nich i přes varování už nestíhám uhnout
poslední spity sedaj tam,kde jim to dovolujou zbytky paliva
1stCL_Fucida napsal/a:
Rampa nepíše tak docela přesně, jak probíhala debata mezi námi na ICQ
Informace o konečném stanovení cíle jakožto letiště Evreux se ke mně nedostala.
Fučida myslím nečte zprávy na icq:
RadimT (14:43:30 19/02/2009)
zmastíme nejspíš to letiště severo západně od Evreux
dále byly trasy určeny přes Evreux, takže z toho vyplývá, že cíl jsem nezměnil.
Pbarry: výška útoků bostonů se v roce 42 pohybovala kolem 10 000ft. my letěli v 8 200ft.
Myslím, že tady není moc co k rozebírání. Modří jsou rozčarováni, protože podobný postup červených se vymyká tomu, co čekali. Nějaká překvapení jsou zajímavá a vzrušující, některá méně.
Od prvopočátku byli modří instruováni tak, aby hlídkovali na nějaké trase, kdy hlásná služba hlásí "nepřítel letí k Normandii ze severu". Dle původní instruktáže se zorganizovaly tréninky s důrazem na udržení správné pozice jednotlivých skupin - aby nám nad pevninu nemohlo nic proklouznout. Asi je zbytečné říkat, jak nepříjemné bylo zjištění, že původní hlídka v oblasti Cherbourg - Le Havre musí být rozšířena. Ale budiž, konečně v té instruktáži to bylo. Mimochodem 16 letadel na 130 km znamená, že ani ideálně rozprostřené Focke-Wulfy nemají takřka žádnou naději pokrýt tak obrovský prostor (ani kdyby letěly sólo).
Santy: tady jsem se o výšce Spitfirů moc nerozepisoval. Jen to, že já nejvýše viděl právě Spity. Nutno podotknout, že já byl jeden z těch nižších Focke-Wulfů a většinu akce dost separé. Ono vůbec nic takového jako větší formace 190tek v akci nevzniklo.
My chyby samozřejmě udělali. Dost problémů nám působil TS, který komplikoval komunikaci mezi skupinami, ale to ostatně i u vás (my už tohle po akci vyřešili a příště by to mělo být lepší). Pak některá letadla v některých fázích mohla vidět více.
Ber to tak, že my se připravovali na možnosti, jako je předstíhací obrana a klamné lety..pokusy na proražení linie hlídky a pokusy o odtažení našich stíhačů. Snažili jsme se přemýšlet jak s minimem letadel pokrýt oblast. Přesně se navigovat, důsledně sledovat vymezený prostor.... no a skončí to tak, že červení prostě letí úplně jinde a tak veškeré naše přípravy (VEŠKERÉ !!!) byly v podstatě nepoužitelné.
Pro nás to prostě zdaleka nemělo takovou atmosféru, jakou jsme si vysnili. Toť vše.
1stCL_Fucida napsal/a:
Rampa nepíše tak docela přesně, jak probíhala debata mezi námi na ICQ
Informace o konečném stanovení cíle jakožto letiště Evreux se ke mně nedostala.
Fučida myslím nečte zprávy na icq:
RadimT (14:43:30 19/02/2009)
zmastíme nejspíš to letiště severo západně od Evreux
dále byly trasy určeny přes Evreux, takže z toho vyplývá, že cíl jsem nezměnil.
Pbarry: výška útoků bostonů se v roce 42 pohybovala kolem 10 000ft. my letěli v 8 200ft.
RadimT (24.2.2009 19:51):
jinak nakonec poletíme jinak, takže budete muset přece jen hledat
Náhodný čtenář nechť si přečte data těchto dvou Rampových příspěvků týkajících se infa
Děkuji za polet, moc se mi to líbilo a rád se zúčastním další akce. Jediné co mě mrzelo, bylo už několikrát zmiňované TS, protože díky tomu, že jsme přehlídli pár zpráv od bombrů jsme se trhli a útok dvou FW pozorovali zpovzdálí. Přistávali jsme s hladovým okem a i u letiště jsem neměl jistotu, jestli mě někdo zezadu nerozmontuje Takže ještě jednou děkuji.
Fuci, větším počtem myslíš co? co si pamatuju tak tam letěli dvě čtveřice a psali. Ale paměť může klamat, protože potom co jsem tady přečetl ani nevým jak to vlastně bylo.
Jak to vypadá, tak to co se tebe a Rampy týče, tak to vypadá na jedno obrovský nedorozumění a rozdílné chápání některých slov.
Fuči to že jstte to nepoužili, se holt nedá nic dělat. Škoda.
Jediný co ještě dodám. Zdá se však že jsi bohužel nepochopil myšlenku tohoto letu. Která vyplývá již znázvu amos a z komentáře Vašátko. A každému co četl o této události to muselo napovědět, jak asi let bude probíhat. Ale i tak každej furt koukal kolem sebe a hlavu si skoro ukroutil.
Chápu ale tvoje rozhořčení, pokud si se sanžil pokrejt celou (velkou) oblast s pouhými 16stroji, přičemž čekaný svaz tě obletěl, ale nechápu, že dále přetrvává, pokud se celý svaz otáčel a prolítal touto oblastí.
Upravil 313_OTTO, 02/03/2009 21:50
313_OTTO napsal/a:
...ale nechápu, že dále přetrvává, pokud se celý svaz otáčel a prolítal touto oblastí.
Spíše takové celkové rozpaky, že jsme vlastně ani nemohli efektivně chránit území. Že jsme tam vlastně byli takoví statičtí. Samotný souboj, ztráty, sestřely (1 : 5) nikomu nevadily. Spíše takové ty základní principy.
S Rampou tohle řešíme privátně, pomůže Podrsovi (nebo kdo to rejpal) s investicí do lahve Jägera, Berrymu koupí limču a všichni budou spokojení
Hoši, mě se to taky líbilo. Ale nakonec z celý šarvátky byl jen stres, Celou dobu sedim bombrům na trojce v levelu s Mazym a čekám kdy to přijde. Pak prolítli ti 2 frajeři a já si řikal: Už to přišlo. A v tý chvíli to vypadalo fakt všecko děsivě. Ještě jsme viseli nad francií atd. Tak si řikáme: Chlapi, maj nás. Ted se sem slítnou jak vosy. A vono prdlajs. dvojka otravů mizí na devítce. Liboch se s nima pere někde v prdeli. Držíme formaci a čekáme další fokáče s 800km/h .....nic . Jenom nahoře na šestce svádí 313 svůj exklusivní a smrtelný boj s přesilou fokáčů. To je úděl. jediný 2 foky, který navázali kontakt maj rozbitý rádio...co to bylo za značku? BOSH? spíš nějaká rejže od kolegů z východu ne?
Hehe, ale celá tahle megahádanice je tu proto, že Lioni se těšili, jak nás budou zoomovat a zoomovat, dokud se nějakej spit udrží ve vzduchu a vono prd Hoši, příště se těšte spíš na společnej polet, než na spoustu novejch křížků na váš Alu-Blech
Ale tohle vlákno není zbytečný. To chce novou specku, dokud se krev vaří
Jak řek Gringo. Dejte nám 8 T-Boltů a DRŽTE MĚ. To vám řikám DRŽTE MĚ
No, Lioni se čertí spíš proto, že nedostali možnost nás odchytit při cestě k cíli. Původně to tak totiž bylo myšleno. I v reálu to tak bylo. Prskají proto, že jsme je oblítli aniž by věděli, že tahle možnost může nastat, čekali nás srkz své linie. To jim vadí. Měli za úkol hlídat Cherbourg-Dieppe a my letěli východně od Dieppe.
Interní problém jejich komunikace kdy nás napadl pospa a petras je už jejich problém. Netušili ani že pod nima podlítáme při cestě zpět.
Zbytek jsem probral na icq s Fučidou.
Teď když už víte co stojí za tímto sporem, pls nechejte těch do hrudibijících se zpráv .