Příspěvků: 445 Bydliště: Nový Bydžov Založen: 05.04.06
Přidán 16/12/2007 17:10
310_Taly napsal:
Copak stíhačů je celkem dost ale bombrů málo
Vona neni zadna prdel tu betynu s temadle kruntama ukousat...bud ji musis dobre trefit napoprvy z celnaku nebo mas fakt malou sanci ji sam sundat, protoze betyna neni zrovna pomala a ta dvacitka v prdeli ti udela z tvyho emila velkou rachejtli. 110ka toho sice snese vic, ale ma jenom 4xflusatko + 1x20mm, coz moc skody nenapacha. Stejne ti v ty tme vsichni proklouznou a ani si nevystrelis
No to jo ale kdyby to bylo jako na mé první speciálce kdy vyloženě letěla 311 na betynách tak aby se co nejvíce přiblížili "veloušům" tak v nastavení bylo nařízeno vypnout boční a vrchního střelce což dalo stíhačům více šancí ale je fakt tenkrát jsem letěl s Ikarem a za celou dobu letu tam a zpět jsme neviděli ani kousek stíhače přeci jen ta noc je s bombrama
Příspěvků: 445 Bydliště: Nový Bydžov Založen: 05.04.06
Přidán 16/12/2007 21:53
310_Taly napsal:
No to jo ale kdyby to bylo jako na mé první speciálce kdy vyloženě letěla 311 na betynách tak aby se co nejvíce přiblížili "veloušům" tak v nastavení bylo nařízeno vypnout boční a vrchního střelce což dalo stíhačům více šancí ale je fakt tenkrát jsem letěl s Ikarem a za celou dobu letu tam a zpět jsme neviděli ani kousek stíhače přeci jen ta noc je s bombrama
To bylo to, jak jsi měl polovinu letu vytažený podvozek a divil jsi se, že nás nemůžeš dohnat? ono na té betyně opravdu stačí jenom zadní střeliště, protože stačí jeden zásah do tvyho milovanyho emilka a v lepsim pripade mas olej na skle a vidis jeste vetsi hovno nez predtim
Ten podvozek nevím ale držel jsem se Ikara jako klíště tak to možná bylo jinde A pokud jsem měl podvozek venku(několikrát) tak jen proto abych nepředlítával jinak Emílek je šunka pořád mi ho necpi radši tu 110. když jsem si vyhrál se skinama
Tak gentlmani, dobré to bylo. Fajn atmosféra. To očekávání jestli náhodička bude na naší straně a jestli nám světlomety vyhmátnou ta tlusté englander hunden
Sice jsem si ani nevystřelil, zato jsem dvakrát velmi banálně xipnul.:sm05:
Poprvé: vidím autobus v levé táhlé, přistupuji z jihu. Zadní dvacka začíná kropit, pilot (Tjurma) to rve do divu. No počkej, přece si nemyslíš, že Wellouš udajvuje velkoněmecký superstroj. Padáme dolů, čekám se střelbou do vyrovnání. Už to přichází, bomber vybírá. Tak pojď, teď přišla moje chvíle. A taky že jo. Zatáhnu a lup - jsem bez křídla. Bez šance na padák. Jak to, že ten Messerschmidt nevydrží 600 v divu?
Po druhé: v zásadě podle stejné šablony, jen sem si dával větší pozor. Přesto jsem přišel o levé křidýlko a část výškovky. Tak jsem si řekl, jdu to posadit a jdu chrápat. Ani tady mi nebylo přáno Pocuchaný Messer nechtěl vůbec na zem, skákal jak kamzík a při třetím odskoku mě proměnil ve světlo a teplo.
Přesto super akce. Až teda na to, že teď dřepim v robotě
No včera to byl fakt výborný polet téměř celou dobu jsem o bombra nezavadil rozděleni po dvojicích jsem s Mamutem bránil Caen a tam nelítali nebo jsem je prostě neviděl a když už se naskytla příležitost tak jsem dorazil pozdě (Fuči si s ním poradil sám) a nebo jsem se téměř nedostal ke střelbě to v případě Mamutáka (vždy byl mezi mnou a bombrem )až do třetice téměř ke konci kdy, myslím že tam byli tři stihači,jsme oběvili nebohého Rampu tak teprve tam jsem se dostal na poměrně pohodlné střílení tak v průletu jsem mu trochu poladil pravé křídlo ačkoli jsem mířil na motor ale ani tak se nedal přemluvit ke kapitulaci teprve až tuším že to byl Oldfly nebo Paul nevím jistě.Teprve po této domluvě Rampa opustil své letadlo Nu pak hurá dom a do pelechu jj super i ta atmoška byla to povedená akcička teším se na další
Ps. pls pošlete mi někdo track mě by náramě zajímalo jak to bylo s tím telegrafním sloupem to co mám já mi říka že jsem byl půl letadlem v zemi projel jsem ten sloup a po pár metrech na volném prostranstvý jsem explodoval. ..... Děkuji
Není pochyb co se stalo při přiblížení....... njn měl jsem přistát z jihu (Rampo díky za track)
Příspěvků: 1543 Bydliště: Jindřichův Hradec Založen: 24.04.07
Přidán 22/12/2007 12:36
Po hromadném startu z Caen jsem vyhmátl Crowleyho a společně jsme vyrazili na jih nad město které jsme měli přiděleni jako hlídkový prostor na dnešní noc.Asi po 10 minutovém letu volám svého lídra že jsem ho v té tmě stratil a že se potkáme nad cílem.Rgr.
Hlídkujem spolu nad cílem,já ve 4500m Crowley v 5500.Můžu si oči vykoukat,monotónní hučení motorů unavuje,zatracená válka,doma na mě čeká nažhavená kočka a já tu nasazuju krk v chladný noci.Služba je služba.
Asi po 15 minutách hlásí Crowley kontakt v jeho levelu ze severu.Nevidím ani prt tak aspoň stoupám v udaném směru do udané výšky.Po chvíli zapraská vysílačka a Crowley hlásí útok.Na 2 hodině vydím střelbu z welingtonu.Frčím tam a jen slyším jak se se mnou Crowley loučí,že se mu rozpadla mašina.Zatracená práce.
Přilítám na místo zkázy,Welouše pohltila noc....
Skřípu zubama,musim pomstít svého parťáka.Nasazuji kurs na sever směr Anglie.Tudy se musí Anglán vracet.
Po dlouhé době skoro až nad Francouzkým břehem vidím pod sebou pátrat světlomety a rozprasky flaku kolem temné siluety dvoumotoráku.Obracím éro na střechu a střemhlav padám na anglána ktrý to právě koupil do motoru.Dým z jeho mašiny mi usnadňuje vizuální kontakt.
Věším se za něj a otvírám palbu na 500 m.Zadní střelec nespí a zná své řemeslo.Kulky mi bubnujou o křídlo.Pilot to bere střemhlav nad kanál.Furt mi zní v uších Crowleyho poslední výkřik,vidím rudě....
Držím spoušt tak dlouho dokud se Weloušovi neurve křídlo....má dost jde do kanálu,po další minutě mě vrací do reality volání mého navigátora že nám hoří levý motor....ruka stále svírá spoušť a uzávěry kulometů cvakají na prázdno.
Musíme ven,stodesítka se naklání na levé křídlo a začíná se nekontrolovatelně propadat.Ale to už mám nad sebou padák a pod sebou přístavní městečko.
Dopadám hned vedle knajpy a tak jdu zapít ztrátu parťáka i sestřel toho zatracenýho anglána...........
Tak něco málo i ode mě Přišel jsem se spíše podívat, jak Rampovci organizují speciálku, přičemž s Rampou plánujeme výhledově dodělat slibovaný Kurland a ještě něco málo, což ale bude překvapení.
K samotné akci: start v 11 pro noční akci je docela optimální, má to mnohem lepší atmosféru. Docela mě překvapil celkový pořádek na TS, nikdo moc zbytečně nemlel a tak. Organizátor držel otěže pevně v rukou. naopak trochu rozčarován jsem byl při přiřazování Bf 109/Bf 110. Nechápal jsem, proč ti, co se nahlásili od Emila do něj pak nešli..já si už v pondělí objednal Bf 110 .
Další problém nastal při rozdělování pilotů do dvojic a určování hlídkových oblastí. Já se organizačně nijak neangažoval a chtěl jsem se spíše jen dívat. Byla chyba, že nebyl určen žádný "modrý velitel", který by za rozdělení a organizaci zodpovídal, nicméně velmi kladně musím ocenit toho, kdo se organizace operativně ujal (podle hlasu vás nerozeznám..), rozdělil piloty, přidělil sektory. Tak to má vypadat . Já si letěl z vesela proti všem rozkazům omrknout "Ostrov" (no, žádný prostor mi svěřen nebyl). Zkouknul jsem světlomety, flaky, viděl jsem letadla rolovat na dráhu a následně i startovat. Plánoval jsem, že se za jednoho zapojím a budu zdálky pozorovat, jak si počíná, jak letí. To se nepovedlo, protože jsem v té tmě letadla nějak rychle poztrácel. Vracím se tedy ke Caen, kde to mám rád, protože mě tam na zemi vždy vítají hektolitry vychlazeného Jägera
Ostatní piloti velmi způsobně drželi své pozice a byť bylo slyšet občasné remcání, že nikoho stejně nenajdeme, tak vše probíhalo dle mého názoru v naprostém pořádku..tedy až na paranoidní stoupání do 6000+ metrů u některých jedinců. Já byl ve 3000 a to se ukázalo jako správná výška. Akce začala nejdříve na jihu, kdesi v okolí Argentan/Falaise..ostatním to vlilo krev do žil a těšili se, že třeba taky něco uvidí. Na TS začal být trochu bordel..najednou jakoby téměř všichni chtěli letět ulovit objeveného. Nicméně i ve zmatku jsem vypozoroval, že snad většina posádek zůstala na svých pozicích. Rozsvícení světel nad Caen jsem pozoroval jako první a zahlásil to ostatním..světlomety ale byly úplně slepé, trochu náhodou jsem zahlédl exploze flaků a podle nich zahlédl i velice blízko letícího nepřítele (Hero). Měl tak o 500 metrů více, ale jal se udělat tři velké, neřkuli zcela zásadní chyby.
1) po útoku bezhlavě klesat, aniž by si ověřil, zda je skutečně v nebezpečí, aby svou energii takhle promrhal - kdyby zůstal výše a držel rychlost, tak se k němu možná takových 30 - 50 km nedokážu přiblížit na dostřel.
2) absolutně nesmyslně klesal přímo do záře na obzoru. Nejkratší cesta nemusí být vždy ta nejlepší, když už mizet, tak určitě do tmy a ne do světlého obzoru. Viděl jsem ho zcela dostatečně i pro dělání relativně divoké akrobacie.
3) potkal mě
Ve střemhlavém letu za jeho letadlem se ukázalo, že pro můj Grossdeutschlandsky Bf 110 C je limitující rychlostí cca 600 km/h, při 620 mi v tom nepříjemně luplo, letadlo začalo samo stoupat a já se připravoval na skok (krátce poté, co jsem všem oznámil, že jestli bude enemák pokračovat tímhle směrem, tak ho nemůžu ztratit ). Důvodem bylo půl výškovky, jenž jsem zanechal kdesi nad francouzskou dědinou a znovu se jal hledat čerstvě ztraceného Brita. Měl jsem štěstí, že po mě nešetrně vypálil jeho střelec a že pokračoval v původním kurzu. Boj bez poloviny výškovky byl ve tmě dost nebezpečný, skoro to nešlo ovládat a nepřítel manévroval dost ostře (nicméně asi nevěděl, že by mě v zatáčce v pohodě vytočil..). Zadního střelce se mi podařilo umlčet brzy (na to jsem se soustředil, po krátkém tréninku offline jsem zjistil, že to jde velice snadno). Jakmile byl hotový, tak už bylo jen otázkou času, kdy bombardér padne. Někdo se mě ptal, jestli si může taky zobnout, tak jsem to samozřejmě povolil (bez poloviny výškovky jsem se necítil zrovna moc jistě), ale asi se ke zteči nedostal, Tomík po dalším útoku spadl.
Od střelců utržil rány můj levý motor, který neměl daleko k smrti, pravý naštěstí pracoval bez potíží. Vracel jsem se domů maximální rychlostí okolo 300 km/h a přemýšlel, jestli mám na to s jedním motorem a půlkou výškovky zkoušet přistání..inu zkusil jsem to, mašinu jsem vytrimoval jako těžkou na ocas a ještě ve výšce prověřil ovládání v přistávací konfiguraci..docela to šlo, namířil jsem tedy přímo na dráhu a doufal, že můj odhad bude správný (Bf 110 na jeden motor nevykazuje zrovan známky přemotorování ), klesám, klesám, srovnávám raněnou mašinu, udržuji rychlost o které se domnívám, že nemá daleko k přistávací. Jsem pomalý, úhel stoupání je prudký, přidávám lehce plyn na funkčním motoru a i přes zlověstnou reakci na ráz vrtule se daří letadlo ukormidlovat..plot..WAS? ZAUN BEI FLUGPLATZ?? SCHEIßE! Plný plyn, zoufalé přitažení páky..Messer se už téměř bez rychlosti staví na zadní, pomocí pedálů držím mašinu na samotné hraně vývrtky. Na poslední chvíli tak doslova přeskakuji plot a tvrdě dosedám na plochu. Messer ještě trochu poskočí, ale pak už pohodlně brzdím a stírám si plot z čela . Stačilo..
Další let jsem už nedával, potřeboval jsem dodělat před Vánoci nějaké resty a chtěl jsem si přečíst hokejové výsledky. Mé celkové dojmy byly nakonec velmi kladné, byť mě trochu mrzelo "zmršení" Bf 110 C v SM, chtělo by to menší korekční patch týkající se jak zfunkčnění přístrojů v kokpitu, tak i pohrání si s maximální rychlostí (takových 750 km/h by mohlo být realitě blíže, než 600). Líbil se mi přístup pilotů, kterým, jak se zdálo, k akci přistupovali zodpovědně a nedělali z toho helouín. A ač plot těsně před dráhou je bota jak hrom, tak musím Mamuťákovi vyseknout obrovskou poklonu za detaily, se kterými si opravdu vyhrál. Jako občasný maptvůrce vím, o čem mluvím. Pokud nebude mít za dva měsíce co na práci, tak bych ho poprosil o vyšperkování kurlandské mapy...To co jsem viděl včera..všechna čest.