Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
310_Snakes
Pilot
Příspěvků: 932
Bydliště: Plzeň
Založen: 08.10.10 |
|
Včera jsme s Majklem lítali Cloda a je neskutečný, co udělali (asi nejen) se Spitem. Při startu se to chová příšerně. Na každym letišti je spousta vraků.
Po nastartování se Spit začne točit na místě. Brzdy na zastavení rotace nestačí. Plná kontra noha a brzda zastaví otáčení až po několika vteřinách. Směrovka otáčí letadlo i při volnoběžných otáčkách motoru...
Hned po přidání plynu na prahu dráhy Spit točí silně vpravo (lol), pak má tendenci jít klasicky doleva a výsledek korekce pravou nohou tak, aby to jelo přímo, je náklon na levé křídlo!, které všichni tahaj po zemi a zakončí to obvykle piruetou do prava, zlomeným podvozkem a vrtulí. Ve chvíli, kdy začne padat levé křídlo mě paradoxně pomohla levá směrovka!!! (jako kdybyste jeli autem jen po dvou kolech). Nevím, jestli není na Atagu nastaven nějaký silný vítr, ale to co jsme včera viděli a zkusili je parodie. Fakt sranda sledovat šest Spitů, snažících se vůbec dojet ke dráze!! lol a ti co se tam po několika kompletních piruetách dostanou, začnou po 100m tahat levou nohu a tak pořád dokola. Všude se válí kusy podvozku a hoří vraky letadel
Vzpomněl jsem si, co říkal W. Mölders o Spitu, když se s ním proletěl " ... start i přistání se Spitfirem je dětsky jednoduché ..." a takhle to vypadá ve skutečnosti.
http://www.youtube.com/watch?v=A24fXmkSVhs
Lenost je zvyk odpočívat dřív, než se člověk unaví. |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
606_JuLB
Pilot
Příspěvků: 54
Bydliště: Košice
Založen: 10.01.14 |
|
Mno, s novým patchom pridali vietor a pár maptvorcov na to zareagovalo po svojom - z niektorých letísk je (bol) vzlet s bočným vetrom skutočne zážitok. Inak ale vzlet so Spitom je skutočne jednoduchý - v porovnaní so 109 . Na modrých letiskách boli všade "poute" a nespočet kolotočov omaľovaných krížami
S odstupom času ale dali mapy na ATAG-u dokopy a nemyslím že má ešte niekto problém so silným vetrom. Na rozdiel od minulosti ale treba venovať pozornosť pri vzlete a pristátí aj tomuto faktoru. Porovnaním s BOS či DCS poníka je štart aj pristátie stále priveľmi jednoduché/zjedodušené.
"Po nastartování se Spit začne točit na místě. Brzdy na zastavení rotace nestačí. Plná kontra noha a brzda zastaví otáčení až po několika vteřinách." - toto je zapríčinené tým, že brzdový systém je na začiatku bez tlaku vzduchu a chvíľu trvá, kým motor po naštartovaní kompresorom do brzd trocha vzduchu natlačí. S novým patchom máme aj v Clode "špalky", treba si ich namapovať. Bohužiaľ, lietadlá sa rodia nezaklinované (fušerská pozemná obsluha).
S preťaženým Blembákom ale štart po vetre na malom letisku rozhodne nedoporučujem.
Upravil 606_JuLB, 13/05/2014 09:26 |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
310_Snakes
Pilot
Příspěvků: 932
Bydliště: Plzeň
Založen: 08.10.10 |
|
Díky za info Julesi. Doufal jsem, že ta komedie je zapříčiněná jen nastavením příliš silného větru … i když i tak to je dost směšné. Buď ten boční vítr byl o síle vichřice, nebo je něco špatně ve fyzikálním modelu. Jinak si totiž nedokážu vysvětlit, že vítr otáčí několikatunovým letadlem STOJÍCÍM! na zemi i když není zašpalkováno. Chudáci piloti, kteří přiběhli při scramble k letadlu a museli do něj naskakovat jak do kolotoče na pouti. Musím přiznat, že takováhle „vylepšení reality v CLODu“ mě sice rozesmívají ale zároveň docela rozčilují, protože to není nic co by CLOD nutně potřeboval, navíc když se to neshoduje se skutečnými vlastnostmi letadel při pojíždění a startu.
Spit byl opravdu poslušný a při pojíždění nebyl žádný problém ho uřídit. Při startu šel snadno udržet v přímém směru a vzlet s ním byl opravdu jednoduchý. Vzlet s „hodným“ letadlem opravdu není nic složitého. Befko na tom bylo sice o trochu hůř, ale taky nic tragického.
Z britského testu Bf109 E3 v R.A.E. – Royal Aircraft Establishment:
4.14. Pojíždění. – Vzhledem k velkému zatížení ocasní části lze s letounem pojíždět velmi rychle a bez poskakování, rychlé zatočení však není jednoduché. K manévrování ve stísněném prostoru je zapotřebí neobvykle velké přidání plynu spojené s hrubým použitím diferenciálních brzd. Kromě zatáčení jsou však ostatní vlastnosti letounu při pojíždění dobré. Brzdy jsou účinné a lze silně brzdit bez toho, aby došlo k nadzvedávání ocasní části. Brzdy mají nožní ovládání, ale testovací piloti vyjádřili preferenci pro ručně ovládaný systém univerzálně používaný na britských letadlech.
4.11. Vzlet. – Všechny vzlety byly provedeny se vztlakovými klapkami nastavenými do doporučené pozice 20°. Plynovou připusť lze otevřít velice rychle a vzhledem k tomu, že motor využívá systém s přímým vstřikováním paliva, jeho reakce na pohyb plynové páky je téměř okamžitá a bez přehlcování. Počáteční akcelerace je velmi dobrá bez tendence k vybočování Během pojíždění se letadlo lehce kolébá ze strany na stranu avšak ne natolik, aby to pilota znepokojovalo.
Při přidávání plynu musí být řídicí páka tlačena silně vpřed. Ocas letadla se zvedá celkem rychle a páku pak lze vrátit zpět. Poté co pilot získá pocit, že je dosažena vzletová rychlost, doporučuje se přidržet letadlo ještě chvíli na zemi, protože pokud se pilot snaží odlepit letadlo moc brzy, levé křídlo ještě nevyvozuje dostatečný vztlak. Při korekci křidélky se levé křídlo sice zvedne ale následně se opět propadne, což je doprovázeno trhavým pohybem křidélek. Pokud se pilot nesnaží zvednout letadlo příliš brzy, je vzlet celkem snadný a nezáludný. Délka rozjezdu při vzletu (rozběh) je pozoruhodně krátká a počáteční stoupavost je výjimečně dobrá. V těchto aspektech Me.109 rozhodně převyšuje Spitfiry a Hurricany s dvoupolohovou vrtulí a je srovnatelný s Curtiss H-75.
Prostě chci říct, že blbnutí se změnami způsobujícími „složitost“ vzletu je hloupost navíc neodpovídající realitě a v bojovém simulátoru věc ne zcela nutná. Mnohem víc by mě potěšilo třeba reálné chování Befek při vysunutí slotů. To, že to způsobovalo nepříjemné rozkývání letadla, které v podstatě v tu chvíli znemožňovalo zamíření nebo provedení čistého lopingu je zmíněno ve všech britských testech a popisují to i němečtí piloti. Jenže takové narovnání flight modelu by zaručeně neprošlo přes většinu virtuálních pilotů (v CLODu to prý namodelované bylo - v té době jsem CLODa ještě neměl, tak nedokážu posoudit jak to bylo interpretováno – ale muselo to být pro velký křik modrých odstraněno …), takže zůstane při modelu ala starý Šturm, i když CLOD je schopen simulovat mnohem více.
Lenost je zvyk odpočívat dřív, než se člověk unaví. |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
310_Pip
Pilot
Příspěvků: 1680
Bydliště: Pardubice
Založen: 27.01.10 |
|
Je na čase povolat CLODisty do zbraně Jedno motivační videjko od Pepeho:
https://www.youtube.com/watch?v=ElF4YhF7JfQ
Vous etes des femmes, des esclaves, des chiens. Je crache sur vous!
Hoka hey! |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
310_Pip
Pilot
Příspěvků: 1680
Bydliště: Pardubice
Založen: 27.01.10 |
|
Moje prvotina z CLODu:
https://www.youtube.com/watch?v=bETH18QeIIo
Vous etes des femmes, des esclaves, des chiens. Je crache sur vous!
Hoka hey! |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
310_Pip
Pilot
Příspěvků: 1680
Bydliště: Pardubice
Založen: 27.01.10 |
|
plugin simulujicí vysílačku pro tsko je ke stažení na ATAG fóru:
http://theairtacticalassaultgroup.com/forum/showthread.php?t=791
ukázka v tomhle videjku
https://www.youtube.com/watch?v=kEVa5XJsmyg
Vous etes des femmes, des esclaves, des chiens. Je crache sur vous!
Hoka hey! |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
310_Pip
Pilot
Příspěvků: 1680
Bydliště: Pardubice
Založen: 27.01.10 |
|
od Roba na SVK
http://www.youtube.com/watch?v=v6u4JxgE2S4
Vous etes des femmes, des esclaves, des chiens. Je crache sur vous!
Hoka hey! |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
311_Vont
Officer
Příspěvků: 1936
Bydliště: Sokolov
Založen: 04.10.09 |
|
Pánové EXCELENT!!!
Myslím že větší a lepší reklama na CoD už udělat nejde.
Zatraceně dobrá práce
...páteř snadno křupne, když se na ní dupne...
Něco dobrého jsem se ale přece naučil: NEUHNOUT A DRŽET KURZ (RH) |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
310_Pip
Pilot
Příspěvků: 1680
Bydliště: Pardubice
Založen: 27.01.10 |
|
pro Marta: můj conf.ini - tedy část s grafikou:
[core]
RandSeed = 0
TexQual=3
TexFlags.PolygonStipple=0
Shadows=1
SpecularLight=2
DiffuseLight=2
DynamicalLights=1
MeshDetail=2
LandShading=2
LandDetails=2
Sky=3
Forest=3
VisibilityDistance=4
LandGeom=2
DrawCollisions=1
Water=-1
Effects=1
EffFlags.Light=1
EffFlags.SpriteRender=0
Grass=3
CordEffect=1
UseFog=0
UseLandCube=1
UseLandConnectedObject=1
LinearObjectManager=1
Roads=1
Sun=1
Clouds=1
EffFlags.LightSpritesProj=1
ShadowMapSize=5
TexFlags.AsyncLoad=1
TexFlags.ShowTexture=0
SimpleMesh.SWTransform=0
SimpleMesh.QuadTreeClip=1
SimpleMesh.InstancingHW=1
EffFlags.LightContextSprites=1
CloudsFlags.Detailed=1
TexFlags.CreateHDR=1
Decals=2
EffFlags.SWLight=0
TexFlags.CockpitOnePass=0
MegaTexture=0
TexFlags.Reflection=0
RenderTargetQual=3
MSAA=4
MeshStatics=2
MeshStaticsDetail=3
SimpleMesh.QTNoCompose=0
MeshFirstLod=0
MeshShowLod=0
SpawnHumans=0
TexFlags.SSAO=0
TexFlags.VSync=1
v nvidia ovladačích nemám nic nastavenýho, všechno default...
Vous etes des femmes, des esclaves, des chiens. Je crache sur vous!
Hoka hey! |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
311_Mart
Pilot
Příspěvků: 1310
Bydliště: Hranice
Založen: 20.03.12 |
|
Díky Pipe Já si sice nVidia default trochu měnil, ale zkoušel jsem různé kombinace nastavení a flickering/shimmering přetrvává
EDIT: Samozřejmě je to zmetek
Kde chybí výkon, pomůže odvaha.
Upravil 311_Mart, 11/06/2014 15:28 |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
310_Pip
Pilot
Příspěvků: 1680
Bydliště: Pardubice
Založen: 27.01.10 |
|
Aj karamba, Martův welouš
http://vimeo.com/98123875
Vous etes des femmes, des esclaves, des chiens. Je crache sur vous!
Hoka hey! |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
311_Mart
Pilot
Příspěvků: 1310
Bydliště: Hranice
Založen: 20.03.12 |
|
Byls rychlejší Pipe. Čumím jak puk
Kde chybí výkon, pomůže odvaha. |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
310_Pip
Pilot
Příspěvků: 1680
Bydliště: Pardubice
Založen: 27.01.10 |
|
Pozor! Každý víkend (so+ne od 20hod - 2.5hodiny trvání mise) běží na ATAGu kampaň, které se účastní i No.310
a když by měl někdo zájem, je možnost si to zaletět, jen ho Cibule musí nahlásit.
Nahlásit se lze i na SVK, jenže vlákno vidí jen lidi pod hlavičkou No.310.
http://www.panzerkampfwagen.cz/forum/viewthread.php?thread_id=4864&pid=225869#post_225869
více zde na ATAG fóru:
http://theairtacticalassaultgroup.com/forum/showthread.php?t=10429
a malá ochutnávka věhlasu 310. perutě v CLODu (poté co se červení dozvěděli, že to letíme):
310_cibule napsal:
Tak jsem do toho vlákna napsal, že se hlásíme, a první reakce od 92 Sqn. Karma byla následující:
Cibule!! This is GREAT news for us and TERRIBLE news for blue!!
To je SKVĚLÁ zpráva pro nás a STRAŠNÁ pro modré!!
To se hezky čte, ne? :-)
Jinak píše, že kdo by chtěl létat i v sobotu, může to prostě zkusit i bez komunikace s ostatními. Jistě si cíle najde. Základ je, že musí dodržovat pravidlo "jednoho života" (psal jsem výše).
Vous etes des femmes, des esclaves, des chiens. Je crache sur vous!
Hoka hey! |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
310_Pip
Pilot
Příspěvků: 1680
Bydliště: Pardubice
Založen: 27.01.10 |
|
a pro inspiraci dvě momentky ze včerejška:
Vous etes des femmes, des esclaves, des chiens. Je crache sur vous!
Hoka hey! |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
310_Pip
Pilot
Příspěvků: 1680
Bydliště: Pardubice
Založen: 27.01.10 |
|
jedno befko z dneška:
Vous etes des femmes, des esclaves, des chiens. Je crache sur vous!
Hoka hey! |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
311_Vont
Officer
Příspěvků: 1936
Bydliště: Sokolov
Založen: 04.10.09 |
|
pěkný
...páteř snadno křupne, když se na ní dupne...
Něco dobrého jsem se ale přece naučil: NEUHNOUT A DRŽET KURZ (RH) |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
310_BleskovejPodrs
Officer
Příspěvků: 6389
Bydliště: Praha
Založen: 25.05.06 |
|
mám v tom hledat něco spešl, nebo je to jen zapálenej hun?
|
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
311_Mart
Pilot
Příspěvků: 1310
Bydliště: Hranice
Založen: 20.03.12 |
|
Kde chybí výkon, pomůže odvaha. |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
310_Pip
Pilot
Příspěvků: 1680
Bydliště: Pardubice
Založen: 27.01.10 |
|
tohle jsou moc hezký guncamy
https://www.youtube.com/watch?v=BkRZcHldB7M&list=UUv_I7-SMks4_nwc23288tTw
Vous etes des femmes, des esclaves, des chiens. Je crache sur vous!
Hoka hey! |
|
Autor |
RE: Il2-Sturmovik: Cliffs Of Dover (BOB) |
Krak
Pilot
Příspěvků: 6
Založen: 03.09.13 |
|
310_Pip napsal/a:
jedno befko z dneška:
Aj si chvilu tak hovorim..Ty voe, kedy som horel? Potom vidim cierna 19, nema zlty nos, nie.., to nie som ja. |
|