No. 310 & 311 Czechoslovak (Virtual) Squadron RAF
Domů · Články · Fórum · Fotogalerie · Odkazy Sobota, Květen 26, 2018
Základna
O nás
Pravidla Wingu

Naši Piloti

Hodnosti
Vyznamenání

ACES DF Servery
310&311 v obrazech

Kdo tu je a kdo tu byl
~200th_Taro< 5 mins
~310_Pepno00:49:05
^311_Vont01:34:02
~310_Pip06:33:51
^311_Liboch19:22:11
~310_Snakes20:04:56
~310_Majkl20:20:17
~Algy21:43:01
~Kukulo22:30:19
~311_Kerbi 1 den
Číst téma
No. 310 & 311 Czechoslovak (Virtual) Squadron RAF | Veřejná diskuze | Obecně
Strana 112 z 112 << < 109 110 111 112
Autor RE: FUNNY - Youtube atd.
310_Pip
Pilot

Obrázek uživatele

Příspěvků: 1564
Bydliště: Pardubice
Založen: 27.01.10
Přidán 11/01/2018 20:39
Lítající krasavci:

http://www.youtube.com/watch?v=P-aM0Hu-7H4



Vous etes des femmes, des esclaves, des chiens. Je crache sur vous!
Hoka hey!
584-443-483
Autor RE: FUNNY - Youtube atd.
310_Snakes
Pilot

Obrázek uživatele

Příspěvků: 824
Bydliště: Plzeň
Založen: 08.10.10
Přidán 20/01/2018 15:40
War Thunder se dá využít i na něco trochu smysluplnějšího smiley
https://www.youtube.com/watch?v=-cc3QLhBo1U
Trochu škoda, že nejsou ty správné skiny, resp. písmena označení squadron...



Lenost je zvyk odpočívat dřív, než se člověk unaví.
232 313 052
Autor RE: FUNNY - Youtube atd.
311_Vont
Officer

Obrázek uživatele

Příspěvků: 1661
Bydliště: Sokolov
Založen: 04.10.09
Přidán 21/01/2018 12:42
To jsem nevěděl, že "kunda sem kunda tam" je taky "pankáč" smiley






...páteř snadno křupne, když se na ní dupne...
Něco dobrého jsem se ale přece naučil: NEUHNOUT A DRŽET KURZ (RH)
Upravil 311_Vont, 21/01/2018 12:44
291099434 http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=97
Autor RE: FUNNY - Youtube atd.
Matylda
Pilot

Obrázek uživatele

Příspěvků: 301
Založen: 14.03.12
Přidán 28/01/2018 21:08
Ten je všechno, jen ne při smyslech...




Doyle: Máme dvě možnosti. Buď je setřesem, nebo ne.
Bodie: Ty jsi génius.
Autor RE: FUNNY - Youtube atd.
311_Mart
Pilot

Obrázek uživatele

Příspěvků: 947
Bydliště: Hranice
Založen: 20.03.12
Přidán 29/01/2018 19:04
Chtěl jsem napsat něco o zaplnění díry na trhu, ale přijde mi to sexistické, politicky nekorektní a vůbec nemístné smiley
https://9gag.com/gag/aGjwMGG?ref=fbp



Kde chybí výkon, pomůže odvaha.
http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=120
Autor RE: FUNNY - Youtube atd.
311_Vont
Officer

Obrázek uživatele

Příspěvků: 1661
Bydliště: Sokolov
Založen: 04.10.09
Přidán 30/01/2018 00:06
To je vůůůůůl smiley



...páteř snadno křupne, když se na ní dupne...
Něco dobrého jsem se ale přece naučil: NEUHNOUT A DRŽET KURZ (RH)
291099434 http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=97
Autor RE: FUNNY - Youtube atd.
311_Mart
Pilot

Obrázek uživatele

Příspěvků: 947
Bydliště: Hranice
Založen: 20.03.12
Přidán 08/02/2018 17:10
Tomu říkám "chytnout za flígr" smiley
https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/27545422_1659497700782443_3176259979505091784_n.jpg?oh=620678a1dd8cd006a27323510389c51e&oe=5ADA1D4D



Kde chybí výkon, pomůže odvaha.
http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=120
Autor RE: FUNNY - Youtube atd.
311_Vont
Officer

Obrázek uživatele

Příspěvků: 1661
Bydliště: Sokolov
Založen: 04.10.09
Přidán 16/03/2018 17:35
Něco pro potěšení oka a pohlazení duše....

https://www.youtube.com/watch?v=J7sisdvOgdc



...páteř snadno křupne, když se na ní dupne...
Něco dobrého jsem se ale přece naučil: NEUHNOUT A DRŽET KURZ (RH)
291099434 http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=97
Autor RE: FUNNY - Youtube atd.
311_Mart
Pilot

Obrázek uživatele

Příspěvků: 947
Bydliště: Hranice
Založen: 20.03.12
Přidán 04/04/2018 17:24
Mezitím v Rusku... smiley
https://www.youtube.com/watch?v=bLdEjpZP1fU



Kde chybí výkon, pomůže odvaha.
http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=120
Autor RE: FUNNY - Youtube atd.
606_Druindin
Pilot

Obrázek uživatele

Příspěvků: 304
Založen: 07.10.10
Přidán 17/04/2018 22:46
WTF? smiley
https://www.youtube.com/watch?v=z31XexB7ys4
a ten sudí musí dávat sakra majzla smiley
Upravil 606_Druindin, 17/04/2018 22:47
Autor RE: FUNNY - Youtube atd.
311_Liboch
Officer

Obrázek uživatele

Příspěvků: 858
Bydliště: Neratovice
Založen: 17.05.06
Přidán 09/05/2018 21:50
Zajímavý článek o spitu. Z FB současného pilota spitfiru.
Pro uživatele FB odkaz zdehttps://www.facebook.com/silver.bullet.750983/posts/837822249747004

Radim Vojta

Pohlavní choroba - Veneral Disease. Tu jsem chtěl už od svých třinácti let zakusit, abych poznal zdali je opravdu tak hrozná. A to přesně od té doby, co jsem v roce 1990 přečetl Velký Cirkus.

Tedy aby nedošlo k mýlce, netoužil jsem po tom něco chytit od nějaké nestydy nestydaté, to snad u takového mravníka mravného ani nehrozí. Ale nedokázal jsem uvěřit tomu, že by mohla existovat verze Spitfiru, která je opravu Clipped, Cropped, Clapped, jak Clostermann psal, tedy "useknutá, ořezaná, zmrvená".

Ke knize Pierra Clostermanna mám velice ambivalentní vztah. Na jednu stranu krásně a čtivě napsaná, na druhou stranu ale plná nepřesností až výmyslů, včetně toho, že v uvedeném případě popisuje verzi VD (odtud prý Veneral Disease), která ovšem jako taková neexistovala, stejně jako Merlin 57, který jí měl pohánět. Podle všech atributů se jednalo o verzi Mk.Vb s motorem Merlin 45M, který měl skutečně zmenšený průměr jednostupňového kompresoru, jež umožnoval boost až +18, ovšem jen v malých výškách. I když nelze vyloučit, že si právě jí jako VD (5D) personál pojmenoval, stejně jako pozdější IXA a IXB, které vlastně nebyly nic jiného, než oficiální F.Mk IXc a LF/HF Mk.IXc/e.

A nejen proto se v (nejen) našich končinách usadil názor, že Spitfiry s useknutými (clipped) konci křídla nemají zrovna dobré letové vlastnosti, stejně jako vznikly určité rozporuplné názory na Typhoon a Tempest - i tam je asi lepší si přečíst něco od Beamonta, či možná radši Sheddana.

Nevím ani jak vlastně celý nápad useknout křídla na "šestnáctce" TE184 vznikl, sám Steve říká, že jsem ho naťuknul vloni já s tím, že by nebylo špatné si Spitfira se zkráceným křídlem vyzkoušet, nicméně po určitých náznacích najednou Steve přišel s tím, že se povedlo koncové oblouky sehnat a tak se stalo, že když přiletěl Spitfire opět do Plzně, měl "krátké křídlo". A předemnou stála dost unikátní možnost si na tuhle věc udělat vlastní názor.

Naprosto chápu, že pro nemalou část lidí to prostě není ono, není to ten "správnej Spitfajr". Ano, ztratil dost ze své elegance, to je pravda. Není ovšem třeba se bát, není to uříznuté pilou ocaskou, je to vyndávací a zastamdací, výměna oblouků zabere zhruba tolik času, co instalace přídavných nádrží na Z-526, takže asi hodinu. Letošní sezónu tedy dáme s "kraťasem", v budoucnu se ale k plnému, eliptickému křídlu vrátí.

Možná stojí za to i zmínit, proč se tahle úprava začala za války dělat. Němci přišli s Focke-Wulfem Fw-190, který v roce 1941 Spitfiry Mk.V v podstatě deklasoval. Jedna z věcí, ve které měl výrazně navrch, byla rychlost otáčení kolem podélné osy, tedy na křidélka, v čemž Spitfire opravdu zrovna nevyniká. Naopak výrazně ztrácel ve schopnosti utáhnout zatáčku, což naopak je silná stránka Spitfiru. Stálo tedy za to zkusit vykoupit zvýšení příčné obratnosti mírným zvýšením pádové rychlosti. Samozřejmě to samo o sobě nestačilo, proto ty úpravy kompresoru a ve finále nová, zpočátku jen "nouzová" varianta Mk.IX s Merlinem 61,63, později 66 a 70, s dvoustupňovými kompresory, která náskok Fockewulfů dotáhla. "Ustřihlá" křídla se vcelku ujala, velká část Spitfirů, které měly operovat v malých výškách (a útocích na pozemní cíle), je měla, včetně těch, na kterých naši letci přiletěli v srpnu 1945 domů.

No a jaký z toho mám dojem? Na křidélka se točí opravdu výrazně rychleji, ne sice jako Jak-3, ale není to od něj tak daleko. Přechody z jedné do druhé zatáčky lze dělat opravdu velmi svižně. Zároveň výrazně klesla síla v řízení, a ona poměrně typická disproporce mezi sílou v příčném a podélném řízení zmizela, je více harmonizované. Zatím jsem s tím neletěl přes 250mph (cca 400km/h), takže nemůžu soudit, zda nebude řízení tuhnout podobně, jako s plným křídlem.

Jestli vzrostla rychlost nebo ne, to nedokážu říct, ani jsem nedělal žádné měření - nemám jak. Nicméně podle měření z války je v některých výškách rychlejší, v jiných pomalejší. Určitě se ale rychleji rozjíždí v klesání, to je poměrně zřetelné.

Zcela pochopitelně vzrostla pádová rychlost, o cca 5mph, na 85mph. Co mě ale překvapilo je fakt, že varování před pádem (třepání) je výraznější, než s plným křídlem, ale kupodivu po utržení proudění padá rovně, zatímco s plným křídlem šel výrazně po levém křídle, a to tak, že až třeba na 70 a víc stupňů. Zkoušel jsem i počátek odtrhávání proudění na křídle při větším násobku, kdy při 3g se dostavilo na 180mph a při 4g na cca 220mph

V čem ale nemám ještě jasno, a ukáže se to až při nácviku na displaye je, jak moc bude znát větší indukovaný odpor, které tohle křídlo zákonitě musí mít, a s tím bude samozřejmě spojená ztráta energie při větších násobcích

Při vzletu a přistání jsem kromě mírně vyšších rychlostí žádné rozdíly nepozoroval, snad jen při přistání méně plave.

Spitfire s krátkým křídlem ztratil hodně ze svého "sportovního ducha" a je z něj více zbraň. Určitě byl lepší na útoky proti pozemním cílům a manévrům v horizontu, obávám se ale, že ztratí na vertikále a logicky ve vetších výškách. V tomhle ho ale nevyzkouším. Na displaye to možná bude horší, to se ukáže.

Každopádně bych si nedovolil to nazývat "zmrveným" letadlem, i když uznávám, že Clostermann psal o o generaci starší verzi.

Tak co bude příště? Zkusíme tam dát špičaté konce jako měly výškové verze?




Upravil 311_Liboch, 09/05/2018 21:50
278-302-595 http://www.311raf.com/viewpage.php?page_id=17
Strana 112 z 112 << < 109 110 111 112
Přejít na:
Přihlásit
Jméno

Heslo



Ještě nejsi přihlášený ?
Klikni zde a registruj se.

Zapoměl jsi heslo?
Pro získání nového klini právě zde.
Rychlovka
Musíte být přihlášeni, abyste mohli přidat zprávu.

606_Druindin
24.05.2018 23:05
tak bodenplatovskej spit IXe a befko G14 venku

311_Kerbi
29.04.2018 16:48
RTB

311_Vont
29.04.2018 16:26
RTB Bylo to super, zase vás vidět

310_Franta
26.04.2018 13:48
Ok, dík za info.

606_Sparrowhawk
26.04.2018 10:50
Tak nováček na Neklepák nepojede. Šetří na rekonstrukci a na cestu do USA. (Nebo na rekonstrukci USA... zprávy nejsou zcela jednoznačné)

310_Franta
23.04.2018 12:19
S místem není problém je ho dostatek.

606_Sparrowhawk
23.04.2018 10:33
Zdravím, chci se zeptat, jak je to s naplněností "Neklenáku". Lámeme našeho nového člena, aby přijel nasát (mimo jiné) atmosféru.

310_Pip
22.04.2018 18:26
Maty PM

Saphyr
27.03.2018 15:50
Čau panstvo, po letech si instaluju sturma, ale už asi nevim přesně pořadí, patchu, ultrapacku atd. Mohl by mi s tím prosím někdo poradit? pipe, prosíím :-)

310_Franta
20.03.2018 09:06
Vyřízeno. díky.

Archív Rychlovky
Tvůrci webu: Rampa & BleskovejPodrs
Copyright © 2006-2015

12878138 Návštěv